Fashion, Beauty & Lifestyle
MANGO Promotions  728 x90
Novak Djokovic is de nieuwe krokodil voor Lacoste
Men

Novak Djokovic is de nieuwe krokodil voor Lacoste

De Servische toptennisser Novak Djokovic is de nieuwe ambassadeur van Lacoste. Dit jaar, tijdens het Roland Garros tennistoernooi, speelde Djokovic voor het eerst in zijn Lacoste tenue. Ook tijdens andere toernooien zal de nummer twee tennisser van de wereld de speciaal voor hem ontworpen kleding dragen. Het assortiment bevat multifunctionele poloshirts en shorts, waarbij de focus ligt op het draagcomfort. De polo’s bevatten ergonomische stiksels en geperforeerde delen voor ventilatie. Het design bestaat uit blauw-wit-rode kleurvlakken; een verwijzing naar de Franse achtergrond van het merk. De stijlvolle witte en zwarte shorts maken de outfit compleet.

Novak Djokovic is de nieuwe krokodil voor Lacoste

De krokodil

Het Franse Lacoste is opgericht door de tennissers René Lacoste en André Gillier. Het begon allemaal met een wedstrijd tijdens de U.S Open in 1926, waar René Lacoste de tenniscourt betrad in een poloshirt. In die tijd was het ongekend om met blote armen te tennissen, maar Lacoste negeerde de dresscode en wilde comfortabel het spel spelen. Nog altijd is het poloshirt het populairste kledingstuk van Lacoste. Kenmerkend voor het merk is het logo; een groene krokodil. De krokodil was tevens de bijnaam van René Lacoste, door de wijze waarop hij zich kon vastbijten in het tennisspel. Hij wist dit slim in te zetten als marketing voor zijn kledingmerk. Overigens is Lacoste het eerste merk dat het logo zichtbaar op de kleding plaatste, een andere vooruitstrevende marketingtechniek van de Fransman. In een samenwerking met de “Peanuts” cartoon werd de Lacoste krokodil in 2015 op ludieke wijze onderdeel van kleine stripjes op een selectie van de bovenkleding van het merk.

Novak Djokovic is de nieuwe krokodil voor Lacoste

Nieuwe koers

Het strikken van Novak Djokovic, die hiervoor vijf jaar lang het gezicht van Uniqlo was, als boegbeeld van het merk past bij de koers die Lacoste is ingeslagen. Ze willen zich meer als premium kledingmerk profileren. Afgelopen maand openden meerdere flaghshipstores, waarin een nieuw winkelconcept werd gepresenteerd. Maar ook online is het merk alom vertegenwoordigd, zoals bijvoorbeeld in deze webshop. Naast de nieuwe collectie tenniskleding, heeft Lacoste vorig jaar op de catwalk al laten zien dat het merk ook buiten het sportveld prima te dragen is. Hoofddesigner Felipe Oliveira Baptista geeft de van oorsprong sportief-chique kleding een urban twist. Ook samenwerkingen met het skatemerk Supreme en designer Yazbukey laten dit seizoen zien dat Lacoste nog altijd een vooruitstrevende visie heeft en weet hoe het zichzelf moet marketen.

Novak Djokovic is de nieuwe krokodil voor Lacoste

Door de site te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " voor de beste surfervaring. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of als u hieronder klikt op "Accepteren" bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten